tirsdag 4. januar 2011

Gran Canaria dag 6

Sykkeltur ble det i dag også. Syklet til El Doctoral - et stykke oppover mot Santa Lucia  - Aguimes - Ingenio - mot Telde - tilbake til Aguimes - El Doctoral - Playa del Ingles. En sjarmerene tur vi fant da vi var her i februar. Det er fint å sykle fra krysset der man kan ta til Santa Lucia til venstre, men vi tar mot høyre til Aguimes og Igenio. Vi møtte ikke en eneste bil på denne strekningen i dag.


Øya er som skrevet tidligere definitivt ikke flat. Det ble 1066 høydemeter i dag også enda vi syklet flatt og småkupert. Jeg logget 3 timer og 20 min og 82,67 km i treningsboka.


I morgen er planen å sykle til Ayacata og videre opp til øyas høyeste punkt. Dette krever selvfølgelig god restitusjon, noe det ble til gangs i dag. Rett etter turen ble det en deilig lunsj på hotellet. Jeg spiste grillet laks og det var veldig godt! Vi velger hver dag mellom to forskjellige lunsjretter. Skal love det er bra for restitusjonen å få maten servert umiddelbart etter treningsturen.


Etter lunsj skulle vi flotte oss med spa. Det ble både sauna og massasjebad i tillegg til ansiktsbehandling for min del. Utrolig deilig! Og nå er jeg klar for x antall høydemeter i morgen...

2 kommentarer:

  1. Så heldig du er som sykler på Gran Canaria nå! Det hadde vært ultramegaherlig :)

    SvarSlett
  2. Det anbefales på det sterkeste!!

    SvarSlett