søndag 9. januar 2011

Gran Canaria dag 11

I dag har vi syklet den vanlige veien opp til Ayacata, dvs via El Doctoral og Santa Lucia, og ned igjen via Fataga. Etterpå syklet vi inn til Ayagaures og opp på det passet som er der inne.




Det ble 6 timer, 130 km og 2500 høydemeter. En bra tur med endel bakker. Spiste lunsj på hotellet etter litt over 4 timer. Da smakte det veldig bra med skikkelig mat!


Vi snakket før turen i dag om at det kom til å være masse motorsykler i fjellene. Dette er spesielt på søndager og de kommer i flokk og følge. Og de kjører veldig fort... Jeg har også tenkt mange ganger at jeg lurer på hvor mange som omkommer i trafikken her nede, det vil overraske meg hvis det ikke er en dyster statistikk.

I dag kom vi dessverre midt oppi en ulykke. Det var en motorsyklist og jeg er redd at denne personen ikke overlevde. De drev med gjenoppliving, men det så ikke bra ut. Det er jo ikke overraskende at det skjer slike ulykker når de kjører som de gjør her, det er virkelig med livet som innsats.

Da vi kom hjem fra tur i dag hadde som vanlig vaskedama ryddet og vasket i leiligheten. Hun hadde også brettet håndklærne på en måte jeg tenker jeg skal begynne med hjemme ;-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar