fredag 8. oktober 2010

Treningsåret 2010

Treningsåret mitt varer fra 1. oktober til 30. september. Det er derfor på tide å oppsummere 2010 og planlegge 2011.










Jeg har trent 475 timer i 2010, det er noen timer mer enn i 2009, men ingen betydelig økning. Målet er å øke antall timer totalt i 2011. 520 timer er målet, som er 10 timer i snitt pr uke.

I 2010 har jeg trent over 9 timer 17 uker av 51 totalt hele uker. Det er bare 12 uker jeg har trent over 10 timer og av disse er 4 uker over 20 timer. Fordelt på 51 hele uker har jeg hatt et snitt på 4,18 økter pr uke.

Jeg har vært to ganger på Gran Canaria og en gang på Mallorca, som har gitt noen skikkelig gode og effektive treningsperioder. Jeg håper å få til en tur til Mallorca og en til Gran Canaria også i 2011.

Jeg har definitivt syklet mest i 2010. Fra å satse på Norseman i 2009, har jeg endt opp som syklist dette året. Jeg er mest glad i å sykle, men samtidig er det veldig viktig å variere for meg med løping. Jeg håper også å ta opp igjen svømmingen selv om en skulder gjør at dette må begrenses inntil denne er trent opp igjen.

Hovedmålet for 2011 blir å sykle veterancupen som jeg har gjort i år. Jeg skal sitte med lengre i feltet. Jeg skal også prøve meg på tempo. Jeg skal starte i NM som i år og i Nordisk hvis jeg har noe der å gjøre. I tillegg vil jeg starte i et rankingritt eller evt Norgescup.

Jeg skal også løpe en halvmaraton for å se hvor fort jeg klarer å løpe. Hovedsaklig på høsten etter at sykkelsesongen er over. Helst vil jeg prøve meg i Oslo Maraton igjen, men hvis det kræsjer med cupavslutningen i veterancupen, løper jeg Lørenskog Halvmaraton (hvis det frister til gjentakelse etter i år).

Treningsmål i 2011
- Flere uker skal være på over 10 treningstimer.
- Snittet på antall økter pr uke skal økes til 5.
- Sykkelferie til Gran Canaria og Mallorca
- To Bergodal turer
- Løpe minst en gang pr uke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar