mandag 11. oktober 2010

Fredrikstadmarka rundt

I går løp jeg Fredrikstadmarka rundt, 20 km løp på stier og grusveier. Jeg trodde jeg skulle ha en langtur på grusvei som trening til halvmaraton jeg skal løpe om 3 uker. Jeg visste ikke at betydelige deler av løypa var sti. Jeg er glad jeg spurte en erfaren mann om underlaget, hvis ikke hadde jeg løpt i mine nye og fine lilla løpesko!

Jeg liker best å løpe i terreng, uten tvil! Det er gøy og jeg glemmer tiden fordi jeg må danse over kvister og steiner. Problemet er at jeg ikke har løpt på stier mer enn 2-3 ganger i sommer. Jeg har blitt syklist er jeg redd... Anklene mine fikk seg en real trøkk under Birkebeinerløpet i fjor og pga vondter har jeg løpt lite siden da.

Heldigvis har jeg stått litt på balansebrett de siste ukene, ellers tror jeg ikke jeg hadde kommet gjennom. Det var vondt, vondt og vondt i terrengpartiene. Masse negative tanker og det føltes som "alle" løp forbi meg.. Jeg brukte 1:59:52 og ble nr 7 i klassen min av 18 spreke jenter.

Men det var veldig gøy også...etterpå! Det er alltid moro å være med i konkurranser og dette var en flott konkurranse. Flotte stier i Fredrikstadmarka i høstfarger! Absolutt et løp jeg anbefaler til alle som liker å løpe og definitivt en bonus at det er på mykt underlag. Jeg skal løpe flere ganger, men lover meg selv nå at jeg skal løpe litt mer i terrenget på forhånd...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar